Odpowiedni dobór reklamy

Zastanawialiście się czasem dlaczego niektóre formy reklamy świetnie sprawdzają się w jednym przypadku, a użyte w zupełnie innej kampanii promocyjnej nie przynoszą żadnych efektów? Co powoduje takie zależności? Właśnie na tym chcę się skupić w dzisiejszym artykule.

Rodzajów reklamy jest bardzo wiele i ciężko jest jednoznacznie stwierdzić, że dana jej forma jest w 100% zła lub dobra. Wybór i zastosowanie konkretnego środka reklamy uwarunkowany jest wieloma czynnikami, wśród których znajdą się miedzy innymi:

  • nakłady finansowe
  • grupa odbiorców
  • sposób dystrybucji

Wiadomym jest, że reklama telewizyjna jest raczej skuteczną formą promocji, lecz niewiele firm może sobie na taką reklamę pozwolić. Ogromne koszty związane z przygotowaniem materiału filmowego oraz jego późniejsza emisja w popularnych stacjach powoduje, że większość firm nawet nie myśli o takiej reklamie i rozgląda się za czymś bardziej adekwatnym do swoich możliwości finansowych. Zły dobór środków reklamowych może okazać się totalną klapą i marnowaniem pieniędzy. Wydaje się być dość oczywistym, że wybór w przypadku firmy finansowej wybór ręczników plażowych z nadrukiem reklamowym nie będzie najlepszym pomysłem na promowanie tego rodzaju firmy.

Grupa odbiorców planowanej reklamy oraz tego co ma ona reklamować jest kluczową kwestią. Przed zdecydowaniem się na rodzaj reklamy, w którą chcemy inwestować, warto zastanowić się nad tym do jakich ludzi chcemy dotrzeć ze swoimi usługami. Określenie grupy odbiorców w wielu przypadkach determinuje wybór rodzaju reklamy, a na pewno pozwala na szybkie odrzucenie części możliwości.

Sposób dystrybucji lub emisji wybranej formy reklamy, to równie istotna rzecz jak wyżej wymienione i ściśle się z nimi wiąże. Część reklam, które można określić gadżetami reklamowymi idealnie sprawdzają się jako upominki firmowe, które wręcza się przy okazji spotkań z obecnymi lub potencjalnymi klientami. W części przypadków (większość typów reklamy drukowanej) można zastanowić się nad rozesłaniem materiałów reklamowych pocztą, natomiast reklamy na bilboardach, telebimach, czy też plakatach po prostu należy umieszczać w miejscach, które są często odwiedzane/mijane przez sporą grupę ludzi.

Jak widać dobór reklamy nie jest sprawą prosta, ale ze wszystkim można sobie poradzić. Mam nadzieję, że kolejne wpisy na tym blogu pomogą Wam w tych trudnych decyzjach.

Zapisz

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz