Kalendarze książkowe – reklama premium

W poprzednim wpisie nakreśliłem ogół tematyki związanej z kalendarzami reklamowymi. Tym razem chciałbym jeszcze bardziej utwierdzić Was w przekonaniu, że warto takie gadżety zamawiać. W tym artykule chciałbym skupić się wyłącznie na kalendarzach książkowych, które powstają specjalnie z myślą o firmach.

Kalendarze książkowe

Kalendarze książkowe są jednym z typów kalendarzy firmowych i jednocześnie zaliczają się do najbardziej cenionych i pożądanych ich form. Pośród wielu propozycji na ten rodzaj reklamy znajdą Państwo bardzo wiele ich typów, które różnią się między sobą pod wieloma aspektami. Różnorodność dostępnych kalendarzy powoduje, że przy niewielkim wysiłku oraz przy niewielkich nakładach finansowych można uzyskać bardzo atrakcyjne efekty, które przekładają się na osiągnięcie rewelacyjnych materiałów reklamowych.

Dla przykładu chciałbym polecić Wam firmę zajmująca się realizacją zamówień na kalendarze książkowe, która nazywa się Studio Kalendarzy. Na ich stronie ( studiokalendarzy.pl ) znajdziecie bardzo wiele kalendarzy, które wyróżniają się pięknymi oprawami i bardzo efektownym designem. Warto zaglądnąć na powyższa stronę żeby przekonać się, że kalendarze książkowe, to świetny pomysł na promocję.

Rodzaje i typy kalendarzy książkowych

Kalendarze książkowe, jak pewnie szybko się przekonacie lub nawet już wiecie, dzielą się pod względem kilku najistotniejszych czynników, a zaliczają się do niech:

  • format kalendarza
  • rodzaj bloku/kalendarium
  • sposób wykonania oraz typ materiału oprawy

Są to najistotniejsze cechy, które mają bezpośredni wpływ na typ i rodzaj danego kalendarza.

Formaty kalendarzy najczęściej spotykane, to A5, B5, oraz A4, a do tego dochodzą kalendarze kieszonkowe, które w zależności od producenta dostępne są w delikatnie odmiennych wymiarach.

Blok kalendarza, czyli jego kalendarium, to kolejna istotna rzecz, na którą należy zwrócić uwagę podczas decydowania o dokonania zakupu. Bloki dzielą się na dzienne i tygodniowe, a wybranie któregoś z nich zależne jest od przeznaczenia kalendarza oraz upodobań osób, które będą z nich korzystały.

Oprawy kalendarzy niejednokrotnie stanowią o atrakcyjności całego kalendarza. Wybór oprawy najczęściej motywowany jest chęcią doboru takiej kolorystyki i specyfiki, która odpowiada barwom firmowym oraz charakterowi branży, w obrębie której firma działa. Oprawy, które najczęściej można spotkać to:

  • oprawy z ekoskóry
  • oprawy ze skóry naturalnej
  • oprawy z drukowaną okleiną papierową

Wszystkie powyższe oprawy dostępne są zarówno w opcji jednolitej, jak i łączonej. Oprawy łączone, to takie, które wykonane są z 2 lub większej ilości różnych oklein, które łączone są efektownymi przeszyciami.

Jak wybrać i jak trafnie wykorzystać kalendarze książkowe

Kalendarze książkowe, żeby mogły sprawdzić się jako nośnik reklamy, muszą być wykonane solidnie, ale ta kwestia tyczy wszelkich innych gadżetów. To co wyróżnia kalendarze książkowe, to sposób w jaki nanoszone są na nie reklamy.

Najbardziej rozpowszechnioną metodą umieszczania reklamy na kalendarzach jest tłoczenie logo na jego okładce. Metoda ta umożliwia uzyskanie bardzo eleganckich efektów, które dopełniają wygląd całego kalendarza. Dzięki skorzystaniu z możliwości wytłoczenia logo na okładce zyskuje się elegancki i prestiżowy produkt reklamowy. Tłoczenie może być wykonane „na ślepo”, czyli bez użycia folii, lub z folą, która odbija się w miejscy tłoczenia.

Kolejnym dobrym pomysłem na wykorzystanie potencjału kalendarzy książkowych jest wykonanie wklejek reklamowych. Wklejki są wykonywane indywidualnie, a następnie wmontowywane w blok kalendarza. Dzięki nim uzyskuje się efektowną reklamę, która jest integralną częścią bloku.

Wybór kalendarzy nie jest niestety tak prosty jak można by sądzić… Szczególnym „utrudnieniem” jest szeroka gama opraw, która to powoduje, że często firmy nie potrafią się zdecydować na konkretny wzór 😉 Poza oprawą warto zastanowić się czy blok kalendarza ma być dzienny czy tygodniowy, ale dokładnej recepty na to nie ma…

Świetna reklama!

Kalendarze książkowe, to jedna z najfajniejszych typów reklamy! Elegancja, prestiż i efektowny styl, to jedne z największych ich zalet. Oprócz tego bardzo istotne jest to, że kalendarze są dość tanie, a reklama z nimi związana przynosi efekty przez cały rok.

Zapisz

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz